Friday, April 6, 2012

MEDIC is FUN ! siri DUA

Siapa takut jarum??mai mai nak cucuk! ^^


Assalamualaikum semua! Harap sihat-sihat dan segar bugar eh belaka?Apa?berat bertambah? Chill chill.Berat bertambah maksudnya anda ada duit untuk beli makanan! Bersyukur =)


sample darah kawan saya 

Buat pembaca yang tertanya-tanya apakah semua ini,meh saya saya nak habaq mai..ri Rabu lepas saya belajar tentang injection dalam subjek Medical First Aid..Asal kelas First Aid saya akan hepi hepi even mata sudah naik layu lagi kuyu. (ngantuk sebab petang).Kami belajar jenis-jenis injection dan how to inject.Yeay!


Awal-awal seram jugak tengok jarum,takut tercucuk diri sendiri.Hehe

practice makes perfect



Magda and Bettina with our lecturer



ini subcutaneous injection.45 degree kedudukan jarum



ini intramuscular injection.90 degree kedudukan jarum

solution need to be applied onto skin before giving an injection


flluid to be inserted into patient's blood vessel



Sekali try takkan cukup,kena praktis lagi lagi dan lagi.Kemahiran,teknik yang betul amatlah penting.SABAR untuk belajar dan SABAR bila buat kerja.



pulang ke rumah meredah hujan.seronok pulak rasa.hehe



             A man who is a master of patience is master of everything else.
                                                   George Savile 



2 comments:

  1. oh my...kalau aku la kan..konfem i'm the first one to faint..haha..

    ReplyDelete
  2. so excited to inject you ezzah.hehe

    ReplyDelete