Sunday, February 26, 2012

Ya Allah aku serahkan urusan ini padamu.




Assalamualaikum semua

Dua hari yang lalu dan hari ini,saya rasa hidup ini macam gelap seketika.

Adik kedua (angah) dimasukkan ke ICU di Hospital Tuanku Bainun,Ipoh setelah diserang sawan ekoran demam malaria.Saya yang awalnya hanya menyangka demam malaria sudah sembuh sepenuhnya..tapi ditakdirkan Allah tidak begitu

Sekarang dia masih tak sedarkan diri,otak sebelah kanan is not functioning normally,bernafas pun guna tiub...dan sudah masuk 3 hari jugaklah saya dan kawan-kawan serumah baca Yassin.Tapi hari ini,dia still tak wake up.Dan saya tak mahu kehilangannya.Penuh pengharapan agar angah sembuh.
.


Al Quran teman terbaik kala duka lara

Hati siapa tak remuk kalau orang yang dia sayang dahulunya sihat wal afiat tiba-tiba jatuh sakit secara mengejut.Hati ini sebak,terkilan dan bercampur baur.Sudahla jauh..hanya mampu berdoa yang terbaik sahaja..pikiran sejak 2 hari ini,sangat-sangat negatif.Hari pertama sampai kena paksa makan oleh kawan untuk makan,kalau tak saya memang biarkan perut ni kosong





Saya cuba cari kekuatan kembali dengan banyakkan baca Al Quran,dengar ceramah-ceramah Dr Asri,dan baca buku bertajuk Rahmat Disebalik Dugaan..kawan-kawan rapat tak henti-henti bagi nasihat dan suruh saya kuatkan semangat..kata mereka kalau saya tak kuat,bagaimana mahu teruskan hidup..angah mesti sedih kalau saya terlalu melayan perasaan sampai terabai hidup.Kalau dahulu saya yang banyak bagi nasihat kat kawan-kawan,kini saya mendambakan nasihat-nasihat mereka..kalau dahulu saya yang sering ketawa,kini mengharapkan orang lain ketawa di sisi saya..

saya cuba untuk kuat dan berusaha kembalikan diri saya yang dahulu.





Tapi bila fikir balik,Allah tak turunkan ujian ini dengan sengaja kepada kami sekeluarga bukan?Saya yakin ada hikmah pada masa depan.Saya kerap berdoa agar kami sekeluarga tabah untuk sebarang kemungkinan.

  ''Ya Allah berilah kami pahala dari musibah ini,dan berilah kami ganti yang lebih baik dari musibah ini''

Kita semua kena sedar bahawa harta,pangkat,anak-anak,suami,isteri,keluarga bukanlah milik kita.Mereka adalah milik Allah.Allah pemilik sebenar.Allah hanya mengamanahkan kita dan meminjamkan mereka sekejap saja.Sampai masa Allah akan ambil semula semua yang Dia pinjamkan pada kita.Ketika itu,kita perlu merelakan kerana semua yang berlaku dengan izin Allah.



Big girl please don't cry baby.

      ''Dan berilah berita gembira bagi orang-orang yang sabar''_( Al-Baqarah : 155)

p/s:Doakan angah sihat dan sembuh...berharap keajaiban berlaku.tapi kalau dia pergi dan kembali menghadap Ilahi,saya redha..saya tahu saya pun bakal ke alam sana juga.Sama-samalah kita ingat bahawa kematian makin dekat sebenarnya.


 Ya Allah aku serahkan urusan ini padaMU


No comments:

Post a Comment